Nasza Kancelaria Adwokacka specjalizuje się w różnych aspektach prawnych, w tym między innymi pomagamy w sprawach związanych z uchyleniem alimentów. Zdobyte doświadczenie w tego typu postępowaniach zdobywałem zarówno na salach rozpraw, jak również poznałem literaturę prawniczą i orzecznictwo sądów rodzinnych. Dzięki temu poznałem wiele sposobów skutecznej argumentacji w sprawach alimentacyjnych.

Zapraszamy do kontaktu telefonicznego w celu umówienia wizyty w Kancelarii Adwokackiej. Razem znajdziemy złoty środek na uchylenie alimentów.

Wysokość / Uchylenie alimentów

Na wysokość alimentów wpływa przede wszystkim: uzasadnione potrzeby uprawnionego, a potem z kolei możliwości zarobkowe i majątkowe zobowiązanego. W każdej sprawie sądowej o alimenty, sąd musi odpowiednio wyważyć obydwie kwestie. Sąd po przeprowadzeniu postępowania dowodowego wyda wyrok, z którym mamy prawo się nie zgodzić i wnieść apelację do Sądu II instancji. Przy dobrej argumentacji masz szansę o zmianę wyroku ustalonego podczas I instancji.

Warto nadmienić, że alimenty nie są orzekane raz na zawsze. Sąd ma prawo zmienić swoje orzeczenie alimentacyjne, jeżeli zmienią się okoliczności sprawy. O zmianie decyzji na temat alimentów nałożonych przez sąd mogą zaważyć sprawność zarobkowa i majątkowa zobowiązanego, a nawet jego stan zdrowia. Działa to oczywiście w dwie strony, można złożyć pozew do sądu w celu podwyższenia lub obniżenia alimentów, czy też całkowite uchylenie alimentów.